Oili Jalonen Oy harjoittaa hinaustoimintaa Varsinais-Suomen alueella, autonkuljetuksia Suomi-Ruotsi -välillä, sekä autopurkaamotoimintaa Turun seudulla. Yrityksen käytössä ovat InnoHinaus ja InnoRahti -palvelut.
“Olemme käyttäneet Innovoicen palveluita noin puolitoista vuotta ja kaikki kuljettajista lähtien ovat olleet palveluun tyytyväisiä”, kertoo Oili Jalonen Oy:n kuljetuspäällikkö Samu Kestilä. “Erityisen hienoa on ollut huomata, kuinka toiveitamme järjestelmän suhteen on kuunneltu.” Kestilän mukaan InnoRahdin Rahtikirjaa on räätälöity juuri heidän yritykselleen sopivaksi ja sitä kehitetään edelleen toiveiden ja tarvittavien ominaisuuksien mukaan. InnoHinaus ja InnoRahti ovat huomattavasti helpottaneet yrityksen töiden suunnittelua ja laskutusta.
Samu Kestilä, Oili Jalonen Oy:n kuljetuspäällikkö
“Palvelu on meillä päivittäin käytössä niin keikoilla kuin laskutuksessakin. Mielestäni palvelu on hyvä kokonaisuus, eikä siinä ole mitään ylimääräisiä tai turhia ominaisuuksia. Ne ovat lähes kaikki käytössä päivittäin”
Helppokäyttöinen ja yksinkertainen järjestelmä
“Innovoicen toiminnanohjausjärjestelmä on hyvin paljon yksinkertaisempi aikaisempaan käyttämäämme ohjelmaan verrattuna. Järjestelmä on hyvin selkeä ja looginen. Pidän erityisesti siitä, että kaikki tarvittavat työkalut ovat samassa näkymässä. Lisäksi InnoHinaukseen kuuluva mobiiliapplikaatio helpottaa työnohjausta huomattavasti. Aikaisemmassa järjestelmässä sitä ei ollut tarjolla”, Kestilä toteaa.
Kuljettaja-applikaatio on osa InnoHinaus-palvelua. Applikaatio toimii tabletilla sekä älypuhelimella ja se voidaan asentaa mille tahansa laitteelle. Applikaatio toimii saumattomasti verkkopalvelun kanssa ja tiedot päivittyvät joka paikkaan sitä mukaan kun tietoa täytetään kuormakirjalle. “Keikan suorittaminen yms. on nyt hyvinkin yksinkertaista. Kuljettaja voi vaan painaa työvaiheet valmiiksi mobiiliapplikaatiosta, esim milloin lähdetty keikkapaikalle, milloin saavuttu ja milloin lähetty paikalta. Ajon eri vaiheet kuitataan nappia painamalla, eikä tarvitse kirjoittaa mitään saadakseen tehtävän valmiiksi. Se säästää huomattavasti aikaa”, Kestilä toteaa.
Laskutusomaisuudet mullistivat työnteon
Kestilälle henkilökohtaisesti tärkein ominaisuus palveluissa on laskutus. “Toimistotyön näkökulmasta olemme olleet eniten tyytyväisiä laskutukseen. Palvelu on erittäin helppokäyttöinen. Ei tarvitse olla kirjanpidon tai talousalan ammattilainen, että osaa laskutusta tehdä. Käytännössä ohjelmaa voisi käyttää kuka vain. Aikaisemmin meidän täytyi siirtää tiedot toiminnanohjausjärjestelmästä reskontraan, mistä vihdoin saatiin laskut lähtemään asiakkaalle. Innovoicella kaikki on samassa paikassa. Se on selkeä plussa! Kaikki tuote- ja asiakasrekisterit löytyvät suoraan järjestelmästä, johon myös hinnat saa tallennettua suoraan. Palvelussa on myös kaikki eri laskuvariaatiot, kuten vakuutusyhtiöille omansa. Yritysasiakkaan autoa hinattaessa pystytään jakamaan lasku ja alv-lasku erikseen ja vakuutusyhtiölasku”, Kestilä kertoo.
Samu Kestilä, Oili Jalonen Oy:n kuljetuspäällikkö
“Laskutus on kokonaisuudessaan konkreettinen hyöty, mitä Innovoicen palvelu on meille tuonut. Laskutus toimii hyvin ja raportoinnit saadaan myös näppärästi järjestelmästä ulos.”
Lisäksi hän on tyytyväinen palvelun tarjoamiin maksutoimintoihin ja mahdollisuuteen hakea luottopäätöksiä yksityisasiakkaille. “Yksityisasiakkaille myymisessä on aina omat riskinsä. Jos annetaan laskulle, ei voi koskaan tietää, maksaako asiakas sitä ikinä. Yrityksille voi tulla isojakin tappioita maksamatta jättämisestä. Siksi Innovoicen antama luottopäätös on kullanarvoinen ominaisuus. Innovoice ottaa riskin yritykseltä luottopäätöksellä”, Kestilä toteaa.
Kommunikaation helppous
Erityisesti Kestilä kuitenkin haluaisi nostaa esiin Innovoicen ongelmanratkaisukykyä ja kommunikaation helppoutta. “Jos on ollut jokin ongelma, esim. ohjelmistoa on päivitetty ja sitä kautta tullut bugi ja joku ominaisuus ei toiminut. Sähköpostilla kun asiasta ilmoitin, vika korjaantui äkkiä. Innovoice reagoi aina hyvinkin nopeasti esittämiimme toiveisiin, kysymyksiin tai ongelmakohtiin. Innovoicelta vastataan aina nopeasti ja laskut on maksussa saman tien”. Hänestä on hienoa, että asiakkaiden toiveita kuunnellaan niin hyvin, eikä ongelmatilanteissa jää yksin. “Yhdessä on aina voitu keskustella ja toiveisiin ollaan saatu vastattua. Kommunikaatio pelaa”, Kestilä summaa.