InnoHinaus tuo tarkkuutta työntekoon

Hinauspalvelu Hartikainen Ky harjoittaa hinaustoimintaa Kouvolassa ja sen lähialueilla. Yrityksen käytössä on InnoHinaus -palvelu.

”Innovoicen palvelu on muuttanut työntekoa paljon. 80-luvun puolivälistä asti olen tehnyt kuormakirjat kynällä ja paperilla ja nyt tämän järjestelmän myötä olen joutunut opettelemaan tietokoneen käyttöä. Siihen on onneksi saanut paljon avustusta Innovoicen puolelta”, kertoo yrittäjä Esa Hartikainen. Hänen mielestään palvelussa on paljon hyviä puolia. ”Esimerkiksi järjestelmästä näkee heti, jos tiedot on syöttänyt väärin ja ne pystytään välittömästi korjaamaan. Ennen vanhaan, jos rekisterinumero oli kirjattu väärin, se pääsee kulkeutumaan laskussa asiakkaalle tai vakuutusyhtiölle asti.” Hartikainen on ollut myös erityisen tyytyväinen kuormakirjan täytön helppouteen. Jos asiakas on ennestään tuttu, järjestelmä täyttää tiedot kuormakirjalle itse.


”Nyt kuormakirjan täytössä menee hieman enemmän aikaa entiseen verrattuna, mutta kokonaisuutena työ käy nopeammin, koska erillistä konttoriaikaa ei tarvita”

Esa Hartikainen, Hinauspalvelu Hartikainen Ky

Järjestelmän selkeys ja sisäänrakennetut ominaisuudet nopeuttavat työntekoa

”Yllättävän selkeä systeemi. InnoHinaus jouduttaa työntekoa, mm. Traficom-haulla. Kaikilla ei ole rekisteriotetta mukana tai tietoa siitä, mikä se oma vakuutusyhtiö olikaan. Traficom-hausta saa kätevästi kaikki tarvittavat tiedot ja ne täyttyvät kuormakirjalle automaattisesti”, Hartikainen toteaa.

Myös Hartikaisen kirjanpitäjä on ollut InnoHinaukseen tyytyväinen. ”Itse en juuri raporteista ymmärrä. Vein ensimmäisen kuukauden raportin kirjanpitäjälle ja kysyin häneltä, ymmärtääkö hän ja onko siinä kaikki tarpeelliset tiedot. Hän sanoi että kyllä, nämä ovat hyviä. Ilmeisesti selkeämpiä, kuin omat aikaisemmat raporttini”, Hartikainen nauraa. Lisäksi paperin määrä on vähentynyt huomattavasti sähköisen järjestelmän myötä. ”Itselleni iso kynnys oli, kun luovuin laskukopioista. Olen tottunut, että toimistolla on kansioissa kaikki laskut ja raportit kuukausikohtaisesti eriteltyinä. Nyt kaikki tiedot löytyvät täältä järjestelmästä ja ovat hyvin sieltä saatavilla. Nyt yksi kansio riittää koko vuodelle”, Hartikainen kertoo.

Myös InnoHinauksen reskontran selkeys ja ajantasaisuus ovat olleet Hartikaiselle tärkeä asia. ”Ennen kirjanpitäjältä tuli reskontralista ja sieltä piti sitten lähteä selvittämään, millon on maksettu ja mitä. Ennen InnoHinausta jouduin aina kuljettamaan perintätoimistolle, jos jotain on jäänyt maksamatta. Nyt se puoli hoituu järjestelmän kautta itsestään ja pystyn sitä seuraamaan ajantasaisesti, vaikka tien päältä!”

”Nyt pystyn autossa tekemään kaikki laskuista lähtien. Jos joku soittaa jostain laskusta, pystyn tabletista katsomaan ja vastaamaan hänen kysymyksiinsä heti. Ei tarvitse ajaa konttorille tarkistamaan tietoja. Vaikken tietokoneista pidäkään, niin tämä sujuu hyvin”, Hartikainen kertoo.

Perusteellinen opastus käyttöönottoon

Vaikka tietokoneet eivät olleet Hartikaiselle ennestään kovin mieluisia työvälineitä, hyvän opastuksen avulla järjestelmän käyttö lähti alusta asti sujumaa. ”Olen tosi tyytyväinen käyttöönottoon. Kävimme puhelimitse kaikki läpi ja minulle opetettiin alusta asti kaikki toiminnot ja miten niitä käytetään. Jos olisi lykätty vain ohjekirja käteen, ja olisi itse pitänyt opetella, ei olisi tullut mitään”, Hartikainen kertoo.

Lisäksi hän on ollut tyytyväinen siihen, miten apua ja neuvoa on aina saanut, kun on herännyt kysymyksiä. ” Juuri eilen taas soittelin kysyäkseni neuvoa ja sain ongelmani hyvin ratkaistua. Olenkin uskaltanut suositella tätä palvelua eteenpäin. Jos minä olen oppinut käyttämään, niin oppii varmasti muutkin”, Hartikainen sanoo.

Hinausliikkeiden kuormakirja- ja laskutuspalvelu | Innovoice
InnoHinaus

Hinausliikkeiden kuormakirja- ja laskutuspalvelu. InnoHinauksella luot, lähetät, hallinnoit ja laskutat kaikki yrityksesi kuormakirjat.

Lue lisää ➞